10 Nisan 2017 Pazartesi

ANNEMİN OT SEPETİ'NE MİNNET BORCU









                                          MİNNET BORCU
Dünyaya gözlerimi açtığımda yanımda canım annem ve babam vardı. Daha sonra hep yanımda oldular. Kendimi bildim bileli sakin ama uslanmaz biriydim. Verdiğim kararlarla herkesi karşıma alıp duygularım nereye götürdüyse oraya gittim. Canım ailem benim için sevginin ve sabrın imtihanını verdiler. Özellikle annem. O benim için mavi gözlü bir devdir.
Sonra ikinci mavi gözlü bir dev çıktı karşıma. Sevgili kayınvalidem. Güven veren sıcacık bir kalbi, pamuk gibi küçücük marifetli elleri ile sımsıkı tuttu beni.
Sevgi dolu, hayata bağlı, çiçeği, böceği, otu, insanı seven bu iki mavi gözlü dev bana en çok sevdiğim şey için destek verdiler.
Yazmak. Hayatta en büyük mutluluğum. Gözlemlediğim, hissettiğim, yaşadığım bütün olayların karşısında patlayan duygularımı dile getiren kelimelerin ve cümlelerin peşinden koştum hep. Bu sefer yazabilmek için iki devin peşinden koştum. İyki de koşmuşum. Birinden el lezzetini diğerinden otun lezzetini öğrendim. Ve böylece Annemin Ot Sepeti çıktı ortaya. 
Kültürümüzde, tarihimizde, uzun yıllardır var olan tatlarımızı, güzel yemeklerimizi korumak ve tanıtmak gelecek nesillere bu mirası bırakmak, lezzetli otlarımıza sahip çıkmak ve çocuklarımıza bu lezzetleri tanıtmak için iki mavi gözlü devin emeği çok büyük. 
Teşekkürler elleri öpülesi, yüreği güzel, paylaşmayı seven iki dev insan. Size MİNNETTARIM.

Bahriye İplikçi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder